Ερευνήστε και διασταυρώστε οτιδήποτε διαβάζετε,
όπου και να το διαβάζετε.
Οι εισπρακτικές
εταιρείες
Σε αυτές καταφεύγουν ως επί το πλείστον τράπεζες, εταιρείες
τηλεπικοινωνιών, εμπορικά καταστήματα, πρόσφατα η ΔΕΗ κλπ
Ουσιαστικότερα
Η αδιαφορία
της πολιτείας,***, ως προς τον έλεγχο λειτουργίας των καθαρά κερδοσκοπικών αυτών
εταιρειών, είναι επόμενο να τις οδηγεί
με μαθηματική ακρίβεια να εφαρμόζουν
μεθόδους είσπραξης και εκτέλεσης που ξεφεύγουν από τα όρια της νομιμότητας.
ΠΩΣ ΔΡΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Μέθοδοι & διαδικασίες
...Από τη
δικαστηριακή πρακτική αλλά και από το Συνήγορο του Καταναλωτή διαπιστώθηκε ότι
δρουν εντελώς παράνομα και αντιδεοντολογικά.
Το "factoring"
(=συμβάσεις πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων) με τις όλο ρηχότητα συμβάσεις
έργου & τακτικές είσπραξης που ακολουθούνται (από ανεύθυνους &
ανεγκέφαλους τομαριστές πρώτιστα), αφανίζει
την εργασιακή σχέση του προμηθευτή με την εταιρεία είσπραξης, ζημιώνοντας
ανεπανόρθωτα για τη πρώτη τον όποιο δεσμό έχει δημιουργηθεί μεταξύ των καταναλωτή - προμηθευτή.
Το ήθος στην εκάστοτε συναλλαγή, είναι υπεύθυνο για την αρμονική λειτουργία της αγοράς
Όλα αυτά έναντι
αντιτίμου που ισούται με κάποιο ποσοστό επί του εισπραττόμενου ποσού, χωρίς να
λαμβάνεται υπόψη:
- Ο
πρώτιστος βίος & συμπεριφορά του πελάτη
- Η
ευπρέπεια και ο σεβασμός της προσωπικότητας του οφειλέτη
- Η
ευθιξία & η προσβολή που χτίζει ανυπέρβλητα εμπόδια από μελλοντικές
συναλλαγές τόσο του ιδίου όσο & των μελών της οικογένειάς του, αλλά
& του συγγενικού περίγυρου.
- Ο
πολλαπλασιασμός των αντιλήψεων του αγοραστικού κοινού, ικανού να τιμωρήσει
με το δικό του μοναδικό - αμείλικτο εμπορικό τρόπο.
Οι υπηρεσίες των
εισπρακτικών εταιρειών είναι κατά κύριο λόγο οι εξής:
- Τηλεφωνική και γραπτή επικοινωνία σε οφειλέτες με σκοπό την ταχύτερη δυνατή τακτοποίηση της ληξιπρόθεσμης οφειλής τους.
- Είσπραξη της οφειλής του πελάτη - οφειλέτη.
- Ενέργειες για τον εντοπισμό πελατών με τους οποίους η επικοινωνία είναι αδύνατη, μέσω διαφόρων δικτύων πληροφοριών.
- Έκδοση και τήρηση reports σε μορφή και συχνότητα ανάλογες με τις ανάγκες του πελάτη.
- Τραπεζική υποστήριξη.
Οι εισπρακτικές εταιρείες γίνονται, χωρίς πρότερη γνώση μας ως επιβάλλεται,
γνώστες
προσωπικών δεδομένων χωρίς έννομο συμφέρον
Άξιο αναφοράς ακόμη είναι ότι κρίσιμα στοιχεία για την κοινωνικοοικονομική ζωή των οφειλετών έρχονται
σε γνώση προσώπων που δεν φέρουν ιδιότητα δημόσιου λειτουργού & τα οποία
παρότι βαρύνονται με καθήκον εχεμύθειας, δε συνδέονται με τη δανείστρια
επιχείρηση με σχέση εξαρτημένης εργασίας ή κάποιου είδους αντιπροσώπευσης.
Ο ΔΣΑ σε σχετική του ανακοίνωση αναφέρει:
"Θεωρούμε ότι όλοι οι δανειστές και βεβαίως οι τράπεζες
έχουν δικαίωμα να αναθέτουν την είσπραξη απαιτήσεων μόνο σε δικηγόρους και όχι
σε εμπορικές εταιρείες. Η υπόθεση να ανατίθεται σε δικηγόρο και δικαστικό
επιμελητή της δικής τους επιλογής (και όχι του δανειστή εντολέα), διότι οι
δικηγόροι και οι δικαστικοί επιμελητές δεν είναι εμπορεύματα αλλά δημόσιοι
λειτουργοί και δεν υπακούουν στους κανόνες της οικονομικής προσφοράς και
ζήτησης αλλά στο σύνταγμα, στους νόμους και στη συνείδησή τους"
Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν 3758/2009 οι Εταιρείες λειτουργούν σύμφωνα με τον παρόντα νόμο και υποχρεούνται να τηρούν τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας περί προστασίας του καταναλωτή, περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής, του τραπεζικού απορρήτου, της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών, ώστε να διασφαλίζεται η νομιμότητα της δράσης τους στην αγορά με ταυτόχρονη διασφάλιση του σεβασμού της προσωπικότητας και της οικονομικής ελευθερίας των οφειλετών.
Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν 3758/2009 οι Εταιρείες λειτουργούν σύμφωνα με τον παρόντα νόμο και υποχρεούνται να τηρούν τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας περί προστασίας του καταναλωτή, περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής, του τραπεζικού απορρήτου, της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών, ώστε να διασφαλίζεται η νομιμότητα της δράσης τους στην αγορά με ταυτόχρονη διασφάλιση του σεβασμού της προσωπικότητας και της οικονομικής ελευθερίας των οφειλετών.
Κατά τη τηλ κλήση από
δανειστή για διευθέτηση οφειλών:
Σε κάθε περίπτωση, κάθε φόρα που δέχεστε τέτοιου είδους κλήση, καλό θα ήταν να σημειώνετε:
- την ώρα της κλήσης
- την επωνυμία της εταιρείας και
- το
ονοματεπώνυμο του υπαλλήλου που σας κάλεσε.
- Πρώτιστα θα σας ενημερώσει για τις οφειλές σας & για το τι προτίθεστε να κάνετε
- Εφόσον έχει αποφασιστεί, απαραιτήτως να σας ενημερώσει για τη διαβίβαση των δεδομένων σας σε εταιρεία ενημέρωσης η οποία θα πρέπει να γίνει είτε εγγράφως είτε μέσω σταθερού μέσου αποθήκευσης πληροφοριών. Σε αυτή τη περίπτωση δε τους επιτρέπετε να σας καλούν αν είστε σε ρύθμιση ή διακανονισμό που τηρείται ή έχει παρέλθει ο χρόνος της παραγραφής ή για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, οι οποίες απορρέουν από καταχρηστικούς γενικούς όρους συναλλαγών που έχουν κριθεί καταχρηστικοί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.
- Κατά τη κλήση τους πρέπει να είναι εμφανής η τηλεφωνική τους σύνδεση (=CLIR) δηλ το τηλ νούμερο από το οποίο σας καλούν.
Αν μετά τα παραπάνω δεχτείτε τηλ κλήση από εισπρακτική εταιρεία έχετε υπόψη σας πως: (δείτε τα άρθρα 2 του ν 3758/2009 & 36 του ν. 4038/2012 (ΦΕΚ Α 14)
Σε κάθε έγγραφη επικοινωνία, είτε με επιστολή είτε με σταθερό μέσο, κατά την έννοια της παραγράφου 6 του άρθρου 3, οι Εταιρείες υποχρεούνται... να αναγράφουν, την πλήρη εμπορική επωνυμία τους, την ταχυδρομική διεύθυνση της καταστατικής έδρας τους, με οδό, αριθμό, πόλη, ταχυδρομικό κώδικα, τηλεφωνικό αριθμό, αριθμό τηλεομοιοτυπίας και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς και τον αριθμό Μητρώου της Εταιρείας κατά την έννοια του άρθρου 7. Απαγορεύεται στις Εταιρείες να αντιποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο κατά την επικοινωνία τους με τους οφειλέτες την επωνυμία ή το διακριτικό τίτλο των δανειστών-εντολέων τους.
- Κατά τη συνομιλία οι υπάλληλοι της
εισπρακτικής οφείλουν:
- Να ενημερώσουν για την ιδιότητά τους
- Να αναφέρουν απαραίτητα το ονοματεπώνυμό τους
- Τον αριθμό μητρώου της εισπρακτικής εταιρείας
- Να κάνουν ταυτοποίηση των στοιχείων του οφειλέτη
- Να αναφέρουν τη καταγραφή των συνομιλιών, τη διάρκεια τήρησής τους και το πως αυτή γίνεται για τη διασφάλιση δικών σας δικαιωμάτων*.
-
Να έχουν εμφανή τον αριθμό προέλευσης κλήσης
Εφόσον δεχθείτε την επικοινωνία
αυτή, μπορούν να επικοινωνούν μαζί σας
μέρα παρά μέρα εκτός αργιών & ποτέ σε ώρες κοινής ησυχίας.
Μετέπειτα μπορούν να προβούν σε
οποιαδήποτε ενημέρωση σχετικά με την οφειλή όμως έχετε υπόψη σας πως
Κατά τη περίπτωση εκείνη όπου η συνομιλία σας
διακοπεί πριν ολοκληρωθεί η ανωτέρω διαδικασία, τότε η επικοινωνία κατ’ αυτούς
δεν θεωρείται ολοκληρωμένη και δεν υπάρχει όχληση.
- Λάβετε επίσης υπόψη σας πως η όποια συνομιλία σας έχει ενημερωτικό λόγο ύπαρξης για
· ληξιπρόθεσμες οφειλές,
· τη διαπραγμάτευσή τους κατά παραγγελία των
δανειστών, παρόχων κλπ ως προς το χρόνο & τρόπο αποπληρωμής
· Το δε περιεχόμενό της δεν επιτρέπεται να
χρησιμοποιηθεί εναντίον σας, δικαστικώς ή εξωδίκως και διατηρείται από τις εταιρείες
υποχρεωτικώς για ένα έτος τόσο για να σας το χορηγήσουν εφόσον ζητηθεί, όσο
& για να ελεγχθεί καταγγελία για παραβίαση του νόμου από τη Γενική
Γραμματεία Καταναλωτή. Οι εταιρείες αυτές είναι υποχρεωμένες να σας χορηγήσουν
τα αρχεία αυτά** χωρίς επιβάρυνση μέσα σε 10 ημέρες από την ημερομηνία υποβολής
του αιτήματος.
- Οι Εταιρείες οφείλουν να παρέχουν, μετά από αίτηση του οφειλέτη ή μετά από αίτημα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, εντός δέκα ημερών και χωρίς επιβάρυνση αντίγραφο με τα στοιχεία των τηλεφωνικών επικοινωνιών που αφορούν στο συγκεκριμένο οφειλέτη. (Άρθρο 6 - ν 3758/2009 - ειδικές υποχρεώσεις εταιρειών)
Οι διατάξεις για την προστασία των οφειλετών
εφαρμόζονται όχι μόνο στις εταιρείες ενημέρωσης αλλά και στους ίδιους τους εντολείς
(δανειστές, παρόχους κλπ)
Ακόμη να έχετε στο νου (δείτε & το Άρθρο 5 - ν 3758/2009 - περί αθέμιτων & παραπληνητικών πρακτικών προς οφειλέτες)
- Απαγορεύεται στους δανειστές η σύναψη
σύμβασης με Εταιρείες που δεν
περιλαμβάνονται στο Μητρώο Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών
- Δεν
επιτρέπεται η ανάθεση εντολής ενημέρωσης για την ίδια ληξιπρόθεσμη οφειλή σε περισσότερες πλην μίας
Εταιρείες Ενημέρωσης
- Η τηλεφωνική επικοινωνία από την Εταιρεία για την ενημέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμη απαίτηση επιτρέπεται να πραγματοποιείται μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη, από τις 9:00 έως 20:00 και μόνο τις εργάσιμες ημέρες.
- Οι
δανειστές παρέχουν στις Εταιρείες μόνο
τα αναγκαία για την επικοινωνία στοιχεία των οφειλετών.
- Απαγορεύεται
στις Εταιρείες η διαβίβαση των
στοιχείων σε τρίτους, με ή χωρίς αντάλλαγμα, καθώς και η χρήση τους για
άλλους σκοπούς. Ως τρίτοι, θεωρούνται και οι θυγατρικές εταιρείες των
Εταιρειών.
- Δεν
επιτρέπεται στις Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών να ενημερώνουν τους οικείους σας ή τρίτους σχετικά με τις οφειλές
σας εκτός εάν είναι συνοφειλέτες ή εγγυητές.
- Επιτρέπεται
να σας καλούν μόνο στους τηλεφωνικούς αριθμούς που έχετε ο ίδιος δηλώσει
στο δανειστή. Απαγορεύεται να σας
καλούν στον εργασιακό σας χώρο εκτός κι αν αυτός είναι ο μοναδικός αριθμός
επικοινωνίας που έχετε δηλώσει.
- Οι Εταιρείες Ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες κατόπιν σχετικής αίτησής σας να σας χορηγούν αναλυτική βεβαίωση των οφειλών σας ή και το περιεχόμενο των καταγεγραμμένων συνομιλιών. Η καταγραφή των συνομιλιών διατηρείται στο αρχείο της εταιρείας για ένα χρόνο, εκτός & αν παραταθεί με δικό σας αίτημα ή της ΓΓΚ.
- Δεν επιτρέπεται να επιβαρύνεστε με επιπλέον έξοδα για την ανάθεση της ενημέρωσης οφειλών από το δανειστή στην εταιρεία.
- Δεν επιτρέπεται να σας εμφανίζονται ψευδώς με ιδιότητες υπαλλήλων των δανειστών, δικηγόρων ή δικαστικών επιμελητών.
- Δεν επιτρέπεται να σας ασκούν σωματική βία είτε ψυχολογική πίεση περί διακινδύνευσης του επαγγέλματος, των περιουσιακών στοιχείων ή της ζωής σας & των οικείων σας.
- Ανεπίτρεπτη είναι & η προσβλητική συμπεριφορά ή η χρήση προσβλητικών εκφράσεων εναντίον του οφειλέτη ή των οικείων του.
Μπορείτε να συμβουλευθείτε το Μητρώο Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών που είναι
αναρτημένο στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή http://www.1520.gov.gr ή να καλέσετε στο
Τμήμα Μητρώου της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (τηλ. 1520)***
Κατά τη περίπτωση εκείνη όπου από τα
αναγραφόμενα προκύπτει πως δεν τηρούνται τα πεπραγμένα, τότε δανειστής &
εισπρακτική εταιρεία παραβιάζουν το τρόπο λειτουργίας των εταιρειών ενημέρωσης
οφειλών και τα προσωπικά σας δεδομένα και "ενέχονται και οι δύο εις
ολόκληρον απέναντι σας σε καταβολή χρηματικής αποζημίωσης λόγω ηθικής βλάβης". (Τάδε έφη
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡ. ΜΗΛΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΠΑΡ’ ΕΦΕΤΑΙΣ ΑΘΗΝΩΝ www.legalaction.gr)
Περισσότερα στην ενότητα
info στο τέλος του άρθρου
* Ο υφυπουργός Ανάπτυξης αναφέρει ότι οι
εταιρείες ενημέρωσης οφείλουν να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν,
στον οφειλέτη ή και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και αποκαλύπτει ότι στο
πλαίσιο αυτό έχει κατατεθεί σημαντικός αριθμός καταγγελιών και διαμαρτυριών που
ερευνώνται για τη βασιμότητά τους. (=http://www.odigostoupoliti.eu)
**κατάσταση
με τα συναφή δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδέσεων καθώς και τα
αναγνωριστικά στοιχεία του κατόχου της τηλεφωνικής παροχής από την οποία
πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία με τον οφειλέτη.
*** Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, στην οποία οι
καταναλωτές μπορούν να ζητούν ενημέρωση και να υποβάλλουν τις καταγγελίες
τους διαθέτει πλέον, με τη συνεργασία του θιγόμενου πολίτη, τα αναγκαία μέσα
ελέγχου και επιβολής για την προστασία της προσωπικής σφαίρας των καταναλωτών
από αθέμιτες εισπρακτικές οχλήσεις».
Πάραυτα η κατάσταση δεν
άλλαξε, ούτε επιδιώχθηκε ουσιαστική βελτίωση.
Σκοπός ήταν να δοθεί η εντύπωση επικοινωνιακά, ότι
τάχα ενδιαφέρεται η εξουσία για την τύχη των καταδυναστευόμενων οφειλετών, τους
οποίους η ίδια καταδιώκει και αδικεί.
Με άλλα λόγια, η κρατική εξουσία, με αυτές τις
νομοθετικές ρυθμίσεις, θέλησε και πέτυχε να νομιμοποιήσει την παράνομη δράση
των εταιρειών πίεσης, εκβίασης και εκφοβισμού και, ταυτόχρονα, να καταστείλει
τις έντονες διαμαρτυρίες που προκάλεσε η ασύδοτη δράση τους.
Εάν υπήρχε αληθινό ενδιαφέρον
υπέρ των αδικούμενων οφειλετών, θα απαγορευόταν απολύτως η δράση αυτών των
εταιρειών, οι οποίες δεν άφησαν διάταξη του ποινικού κώδικα,
ούτε κανόνα της ηθικής που να
μην παραβιάσουν με δόλο.
Οι υπάλληλοι των κατ’ ευφημισμό ονομαζόμενων
“εισπρακτικών εταιρειών” (πρόκειται για συμμορίες ή οργανώσεις εκβιαστών) είναι
θρασείς, προκλητικοί και αναιδείς.
Εξακολουθούν ν’ απειλούν, να προσβάλλουν, να πιέζουν
και να ενοχλούν τους οφειλέτες των ανώνυμων τραπεζικών εταιρειών, οι οποίες
επίσης έχουν υπερβεί κάθε όριο ανοχής.
Έφτασαν στο
σημείο να προβαίνουν σε “καταγγελίες” των δανειακών συμβάσεων, απαιτώντας
δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδων ευρώ μέσα σε αποπνικτικές προθεσμίες λίγων
ημερών.
Τις συμβάσεις αυτές ερμηνεύουν αυθαίρετα οι ίδιες οι
τράπεζες, παραβιάζοντας τον νόμο, επιδίδοντας εξώδικα έγγραφα “καταγγελίας” με
δικαστικούς επιμελητές και με θυροκολλήσεις αυτών των εγγράφων σε κατοικίες και
σε επαγγελματικές εγκαταστάσεις (σε καταστήματα, γραφεία, επιχειρήσεις παρουσία
των πελατών τους, ώστε ο διασυρμός να γίνεται πιο αποτελεσματικός καθώς και η
ηθική, κοινωνική και επαγγελματική ζημιά των αποδεκτών των έγγραφων
καταγγελιών) ακόμα και μέσα στον Αύγουστο, κατά τη διάρκεια των δικαστικών
διακοπών, κατά τις οποίες διακόπτουν πλήρως τη λειτουργία τους τα δικαστήρια
και παύουν να εργάζονται δικαστές, εισαγγελείς και δικηγόροι.
Οι τράπεζες συνεχίζουν να
παρανομούν και δεν πτοούνται,
ελλείψει αποτελεσματικής
κοινωνικής αντίδρασης.
Σε αγαστή συνεργασία με τις εντολοδόχους τους
εισπρακτικές εταιρείες (τις εταιρείες εκβιασμού και καταπίεσης), συνεχίζουν το
εναντίον των οφειλετών έργο τους.
Οι ανυπόφορες παρενοχλήσεις από τις λεγόμενες
εισπρακτικές εταιρείες (που βαφτίστηκαν “εταιρείες ενημέρωσης”) και από τις
τράπεζες έχουν ενταθεί.
Όμως, ο οφειλέτης μπορεί ν’
αντιδρά στις οχλήσεις, στις πιέσεις, στους εκβιασμούς, στις απειλές και στις
επιθέσεις, ασκώντας όσα δικαιώματα παρέχονται σε αυτόν από το Σύνταγμα,
τονίζοντας ότι δεν φταίει αυτός για την οικονομική κρίση, ούτε για την
οικονομική του αδυναμία να ικανοποιήσει τις αδηφάγες τράπεζες, οι οποίες
επιβαρύνουν, με μεθοδεύσεις (κόλπα), τις οφειλές με υπέρογκους,
εξωπραγματικούς, τοκογλυφικούς και παράνομους τόκους, χωρίς μείωση της κύριας
οφειλής.
Με άλλα λόγια ο οφειλέτης δεν απαλλάσσεται ποτέ από το
χρέος, εκτός αν αντιδράσει, οργανωθεί και αντεπιτεθεί, αποκαλύπτοντας την
παράνομη και αντικοινωνική δράση τόσο των ίδιων των τραπεζών όσο και των
εταιρειών ενημέρωσης (των εισπρακτικών εταιρειών), απαιτώντας την οριστική
διαγραφή των οφειλών, με την αξιοποίηση, εκτός των άλλων, του ν. 3869/2010,
χωρίς να περιορίζεται στις “ρυθμίσεις” και “διακανονισμούς” με τους
επαγγελματίες τοκογλύφους. (Τάδε έφη Εμμανουήλ Παπαδάκης μέσω nomika-epilekta)
Πηγές, σχετικοί σύνδεσμοι, πληροφοριακό υλικό...
Πηγές
- Ν 3758/2009 (lawspot)
- οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4038/2012 (ΦΕΚ Α 14) για τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών (εισπρακτικές εταιρείες)
- Εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις & άλλες διατάξεις
- http://virvilis.gr
- daneiakartes.info
Σχετικά
info
Γενική
Γραμματεία Καταναλωτή τηλ 1520
***** Δικαιώματα απέναντι στις
εισπρακτικές ****
***
www.28910.gr
***
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου