Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013

Αναδρομή, στην πολιτικοοικονομική αιθαλομίχλη των diesel, ΙΧ, τζακιών & πελλετ…


Τι θα γίνει με την νέα εξυπνάδα 
του καπνού και της... αιθαλομίχλης;

image















Πίσω στη δεκαετία του 90, τότε που όλες οι φυλλάδες παραπληροφόρησης & οι διαστρεβλωτές ειδήσεων, είχαν αφηνιάσει με την μόλυνση της ατμόσφαιρας & την δήθεν οικολογική αφύπνιση... 
Την εκμετάλλευση των πρόχειρων μέτρων από τους επιτήδειους με τις εικονικές αποσύρσεις & τη κοροϊδία των έντιμων πολιτών, που για μία αγορά φθηνού οχήματος με αξία 3.000.000 δρχ ζημιώθηκαν με το 1/3 της αξίας του εντελώς ξαφνικά... Σε αρχεία αυτοκινητιστικών περιοδικών για παράδειγμα βρίσκουμε στο 2ο εξάμηνο του 89 ένα Skoda Favorit, Fiat Tipo ή Renalt 19 να κοστίζουν αντίστοιχα 2.600.000, 3.100.000 & 3.900.000 δρχ & τα επιτόκια ταμιευτηρίου να είναι περί του 24%. Ένα χρόνο μετά με την αφαίρεση των φόρων οι τιμές είχαν μειωθεί πάνω από το 1/3 & σε αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται, ούτε η χασούρα του αγοραστή από το υψηλό για την εποχή επιτόκιο καταθέσεων, ούτε το γεγονός ότι πλέον οι νέες τιμές αντιστοιχούσαν στις ακριβότερες lux εκδόσεις, πόσο δε στην εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης!!! 
Όπως διαφαίνεται οι άτυχοι αγοραστές της εποχής ζημιώθηκαν από ένα κράτος εφιάλτη, καθώς η τελική ζημία τους υπερέβαινε το 50% του προϊόντος που αγόρασαν!

Το "νοιαζόμενο" για τον πολίτη του κράτος την χρονιά του '90, με την απότομη μείωση φόρων που έπαψαν να επιβάλλουν με δόλο στα αυτοκίνητα, δεν διαφέρει από την πολιτική που ακολουθείτε ανελλιπώς έκτοτε από την εκάστοτε κυβέρνηση, κάτι που εξηγείται & με την σημερινή συγκυβέρνηση.

Δεν είναι λίγες οι φορές που μας κούνησαν επικριτικά το δάχτυλο για το ότι φοροδιαφεύγουμε & κλέβουμε το κράτος... 


Ένα κράτος όμως που πρωτοστατώντας, ανέκαθεν υποδείκνυε τον τυχοδιωκτισμό, την ρεμούλα & ατομικισμό

Εκτενέστερα, ναι μεν
ξεκίνησαν να ωφελούνται οι πολίτες από τις τότε μειώσεις των φόρων, αλλά από την άλλη κάποιοι έφαγαν αναίτια κάτι σαν αδικαιολόγητο & βαρύτατο συνάμα πρόστιμο. 
Μία πολιτεία που σέβεται τον πολίτη της, αρχικά δεν θα είχε εφαρμόσει τέτοια φορολογία στο αυτοκίνητο, αλλά & αν μιας νέας ηθικής αντίληψης κυβέρνηση ερχόταν, θα εφάρμοζε σταδιακή & αθόρυβη διαρκή μείωση και των φόρων αυτών.

Ως προς την οικολογική αφύπνιση τώρα, είδατε οποτεδήποτε για το θέμα αυτό να παρουσιάζετε κάποια οικονομοτεχνική μελέτη ως προς το κοινωνικό συμφέρον; (συμπεριλαμβανομένου του οικολογικού).
Το εκάστοτε τσογλάνι* εκείνη την περίοδο διακήρυττε την οικολογική καταστροφή από το νέφος, αποκρύπτοντας την καρκινική καταστροφή που προκαλούσαν οι αρωματικοί υδρογονάνθρακες της νέας αμόλυβδης βενζίνης, καθώς εκπέμπονταν από κρύους καταλύτες** στις κοντινές διαδρομές των αυτοκινήτων πόλης.

Φυσικά & η αιτία δεν ήταν μόνο τα αυτοκίνητα, εφόσον το νέφος ακόμη & σήμερα υφίσταται, αλλά οι διαστρεβλωτές ειδήσεων για μία ακόμη φορά έκαναν & συνεχίζουν να κάνουν την δουλειά τους...

Το πόσο υποκριτές είναι οι πολιτικοί μας άρχοντες (όχι όλοι μα... σχεδόν όλοι!) φάνηκε ξανά όταν ο Γ. Α. Παπανδρέου που κυβερνούσε μια κατά τα λεγόμενά του χώρα διεφθαρμένων, άρχισε να κυκλοφορεί με οικολογικά "υβριδικά" 1,4 λίτρων "αραχνιάζοντας" για 3-4 μήνες τα 3-4 λίτρων θωρακισμένα ή μη... 

Έπειτα, αφού πρωτίστως είχαν απελευθερώσει από δασμούς τεκμήρια & φόρους τα αυτοκίνητα για να προσελκύσουν αφελείς πατριώτες, τα επανέφεραν για να επιδείξουν την ασχετοσύνη τους. 
Γρήγορα η κατάσταση επανήλθε στην πρότερή της μορφή... αυτήν του αρμέγματος!

Η αγοραστική τους αξία όπως ήταν φυσικό έπεσε, οι όσοι φόροι μαζεύτηκαν όπως - όπως, τα οχήματα παροπλίστηκαν, η όποια χαρά μετατράπηκε σε βλοσυρότητα & σκεπτικισμό, καθώς όλοι μαζί γίναμε οπαδοί του Αυνάν.

Οι σοφοί μας κυβερνήτες έχουν προβλέψει στον ΚΟΚ τόσο ακριβά πρόστιμα & ποινές, έτσι ώστε αν κανένα στραβόξυλο τύχει να σε ελέγξει επ' αυτού, να πληρώσεις σε πολλές περιπτώσεις σχεδόν την αξία του αξιόπιστου, σημειωτέον & λειτουργικότατου οχήματός σου. Στο γιατί υπάρχουν τα βαρύτατα πρόστιμα όταν δεν υφίσταται ουσιαστικός έλεγχος του κοκ, στις ελλείψεις χώρων στάθμευσης, το βιωτικό επίπεδο & τις άλλες παραλείψεις τους, απλά ευλόγως δεν αναφερόμαστε... αφού από τα δημοσιονομικά ξεκινούν & σ' αυτά επανακαταλήγουν.

Το κατά πόσο ηθελημένα ή όχι έγιναν όλα, έτσι ώστε να εξυπηρετηθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα το κρίνετε εσείς, λαμβανομένου υπόψη την πολιτική των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα πέραν των 5-10 ετών.

Ένα καινούργιο όχημα έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αν είναι άνω των 2000 κυβικών απολαμβάνει τον πρόσφατα καταργημένο φόρο πολυτελείας κλπ, ενώ ένα καλοσυντηρημένο 1,6 λίτρων 10ετίας & αξίας 1500 ευρώ επιβαρύνεται με τέλη ύψους 240 ευρώ! Αξίζει να σημειωθεί πως σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται τα τέλη που πληρώνονται στα ασφαλιστήρια συμβόλαια, στα  διόδια, κλπ ενώ έντονα διαφαίνεται η προσπάθεια της πολιτείας στην αντιμετώπιση προβλημάτων όπως οι θέσεις στάθμευσης & των τροχαίων ατυχημάτων. 
Κατ ουσίαν, λαμβανομένου υπόψη της σημερινής οικονομικής κατάστασης, όπως  αντιλαμβάνεστε ένα είδος φόρου το λαμβάνουν από πάμπολλες πλευρές, ενώ συνάμα προσπαθούν για την εξέλιξη & λύση προβλημάτων της χώρας με "πατροπαράδοτες & δοκιμασμένες λύσεις... πονάει κεφάλι - κόβω κεφάλι!"

Η κυβέρνηση ενεργοποίησε την πρωσοποκράτηση & κατάσχεση για οφειλές άνω των 1000 ευρώ, στην εφορία. Οπότε σε οφειλές των τελών κυκλοφορίας θα κατάσχετε το αυτοκίνητο...

Και έτσι τίθενται κι άλλα ερωτήματα...
  • Τόσα κατασχεμένα τι θα τα κάνετε βρε ζήτουλες;
  • Δεν θα τα βγάλετε προς πώληση στον ΟΔΔΥ;
  • Τι τιμές θα πιάσουν;
  • Γιατί περιμένετε ότι από δω & πέρα να συντηρούνται;
  • Σε πόσους κλάδους θα συνεισφέρετε στο να κλείσουν ακόμη;
  • Πως είχε τεθεί παραπάνω το ερώτημα; οπαδοί του Αυνάν;
  • Τις φυλακές για να μας βάλετε, άντε να τις χτίσουμε, αλλά για να το κάνουμε αυτό θα πρέπει να μας ταΐζετε; 
  • Υπενθυμίζουμε παραπάνω ερώτημα... καμιά σχέση με τον ναζισμό έχετε, προβάλλετε ή επιθυμείτε;
Ξέρετε να νοιάζονται οι πολιτικοί μας άρχοντες για τον λαό τους; Λέμε εμείς & όλο και συχνότερα αποδεικνύουμε αν είναι ελέφαντες ή όχι, αλλά στην πραγματικότητα είναι ξεροκέφαλα γαϊδούρια  αφού από μνήμη έχουν χρυσόψαρου & από πείσμα ότι και τα αδίκως κατ' εμέ κακοχαρακτηρισμένα & συμπαθή τετράποδα;

Αφού λύθηκε το θέμα της μόλυνσης από τα αυτοκίνητα, σε βαθμό που επετράπη & στα αστικά κέντρα με νόμο η πετρελαιοκίνηση (πριν την ψήφιση του νόμου κυκλοφορούσαν ούτως ή άλλως), αποφάσισαν οι φωστήρες της οικονομίας μας να "ξανασώσουν" τα μεγάλα αστικά κέντρα από την μόλυνση των τζακιών, των πελλετ αλλά & των άλλων μορφών θέρμανσης, που επειδή "μολύνουν" παρέμειναν εξαρχής αφορολόγητα!!!


Καλωσορίστε  το νέφος του καπνού και το κόλπο της Αιθαλομίχλης, το οποίο ενώ ποτέ δεν έλειψε, ξανάρθε στην επικαιρότητα!


photo: μέσω sibilla


Απλά ερωτήματα... 
  • Τους έγινε συνήθεια να μας δουλεύουν;
  • Πιστεύανε πραγματικά πως θα συσσωρεύανε έσοδα από το πετρέλαιο;
  • Είναι όντως επικίνδυνη η καύση των καυσόξυλων που πωλούνται στην αγορά; 
  • Αν ήταν γιατί τόσο καιρό δεν επιλήφθηκε παγκοσμίως κάποιος επί του θέματος αυτού;
  • Πιστεύουν πως θα κάνουν το ίδιο πολλάκις ξανά με το ρεύμα, το αέριο ή ότι θα φορολογήσουν και τα ξύλα, και τα πελλετ ή και κάτι άλλο, επιπλέον; 
  • Αλήθεια τις πέτρες που υπάρχουν στις αυλές μας δεν θα τις φορολογήσουν ως βοήθημα για την εξάλειψη της αιθαλομίχλης; 
  • Καθότι στην Αμερική ήδη ψηφίστηκε το μέτρο απαγόρευσης των λαχανόκηπων, εδώ τους κήπους δεν θα τους φορολογήσουν για να μειώσουν τον φόρο πετρελαίου & να ζεσταθεί ο κόσμος; Πως φορολόγησαν ήδη τα ακαλλιέργητα χωράφια των παππούδων μας έτσι ώστε να βγούμε από την κρίση για παράδειγμα!
  • Δηλαδή πόσους θα βάλουν για να παρατηρούν τις καπνοδόχους & να κόβουν πρόστιμα στην απαγόρευση καύσιμης ύλης που αδυνατούν να φορολογήσουν;
  • Καμιά σχέση με τον φασισμό έχουν; 
  • Ναζιστικό κίνημα επιθυμούν μήπως; 
  • Αυτό θα γίνει για το καλό της πατρίδας ή των πατριωτών που ψάχνουν να βρουν αιτίες για να ζεσταινόμαστε εμείς & τα παιδιά μας;
  • Επειδή το χρόνιο πρόβλημα από τον Λιγνίτη στην Πτολεμαΐδα δεν αξιώθηκαν να το λύσουν ποτέ με φίλτρα, αποφάσισαν να βάλουν φόρο στο ρεύμα ή να γίνουν πατριωτικές αυξήσεις για να προστατέψουν την Πτολεμαΐδα;
  • Η αγορά της ανανεώσιμης πηγής ενέργειας (ΑΠΕ) κοστίζει 400% περισσότερο από ότι αν τη παράγει η ίδια η ΔΕΗ με τον λιγνίτη. Επειδή δεν είναι "καθαρή" ενέργεια, η καλή μας η ΕΟΚ, που μας φροντίζει με τα τοκογλυφικά επιτόκια των δανείων με τα οποία μας γδύνει, μας "προτρέπει" να  αγοράσουμε με την βοήθεια των δανείων της & επενδύσουμε σε γερμανικών προϊόντων πχ φωτοβολταϊκά προϊόντα αντί για φίλτρα; 
  • Με τα υδροηλεκτρικά φράγματα & τον λιγνίτη θα έπρεπε να είχαμε ένα τζάμπα κοστολόγιο στο ρεύμα ή όχι;
  • Είναι ή όχι ανακατεμένοι πολιτικοί έμμεσα ή άμεσα στο εμπορικό τομέα της πράσινης ανάπτυξης; 
  • Το λαθρεμπόριο καυσίμων, ανέκαθεν λέγανε οι συνδικαλιστές του χώρου πως οι κυβερνητικοί δεν θέλησαν ουσιαστικά  ποτέ να εξαλείψουν... γιατί άραγε; ποια συμφέροντα πατροναριστών & μη κρύβονται από πίσω;
  • Πόσο μπουμπούνες μπορεί να είναι αν δεν ξέρουν πως με την κατά 350% φορολόγηση του προϊόντος δεν θα υπάρξει λαθρεμπόριο;
  • Με την ίδια λογική θα άφηναν σε δημόσια θέα, διάφανο τσαντάκι με χρήματα στην λαϊκή & θα περίμεναν να γίνει τι; τρισάγιο για να βρεθεί ποιος το άφησε; 
  • Αν το πετρέλαιο κοστίζει περί τα 0.45 λεπτά (προ φόρων) παραδοτέο στην λιανική, γιατί δεν δίνεται με την ανάλογη ρύθμιση πετρέλαιο στα δημόσια σχολεία, γηροκομεία, νοσοκομεία...;
  • Πόσο κοστίζει το πετρέλαιο για την ναυτιλία μαζί με τους φόρους;
  • Γιατί δεν προωθήθηκε το πετρέλαιο βιομάζας;
Συμπέρασμα : Τυχαίο δεν είναι τίποτα, εκτός ίσως από τα χαλινάρια που κρατάμε(;) εμείς στα γαϊδούρια...




Η απάτη με τον κίνδυνο από τα καυσόξυλα & την αιθαλομίχλη που περιέργως  τα ΜΜΕ δεν αντελήφθησαν χρόνια τώρα!


  • Λέτε να βάλουν επιπλέον φόρο στα καυσόξυλα; (αύξηση του φπα ή πρόσθεση & άλλου;)
  • Να απαγορεύσουν την καύση τους στα μεγάλα αστικά κέντρα;
  • Να κυνηγούν &επιβάλουν πρόστιμα σε όσους μαζεύουν πεσμένα κλαδιά από το γειτονικό δάσος; (το μάζεμα ακόμη επιτρέπεται, ενώ το κόψιμο ορθώς όχι)
Φαίνεται πως οι "απρόβλεπτοι" σπαζοκεφαλιάζουν

Από την αρχή της χρονιάς φάνηκε ότι λεφτά από το πετρέλαιο δεν θα βλέπανε, και γιατί να δούνε άλλωστε... 
Η κρυφή χαρά των αντιμνημονιακών ήταν που ήρθε & έφερε την επιβεβαίωση;

Κι όμως οι πολιτικοί μας άρχοντες δεν είναι ούτε βλάκες ή ηλίθιοι... (για το τσαπατσούληδες & αχαΐρευτοι όμως το συζητώ). Άλλως, τόσο "ακριβέστατους" υπολογισμούς με υποβόσκουσα κολλήματα ξεροκεφαλιάς & επαναλληψιμότητας, δεν μπορούν να εξηγηθούν διαφορετικά!

Η χρήση βιομάζας που στην χώρα μας ήταν απαγορευμένη για πάνω από 30 χρόνια, "τυχαίνει" στην ''καθυστερημένη'' Ευρώπη να είναι ακόμη η πρώτη λύση για θέρμανση... 
Γιατί άραγε σε θέματα που μας συμφέρουν σαν χώρα διαφοροποιούμαστε βολτάροντας αργά & σταθερά, αλλού για αλλού από την "μητέρα" ΕΟΚ;
  
Ακόμη & τώρα που απελευθερώθηκε όμως η χρήση της βιομάζας, ουσιαστική δουλειά με προδιαγραφές για αυτήν οι άρχοντές μας ακόμη δεν δανείστηκαν, (ούτε να διανοηθεί κανείς να σκεφτεί ότι θα σκεφτόντουσαν να φτιάξουν!) Ουσιαστικά & λαϊκιστή δηλαδή, "αγγούρια" απελευθερώθηκε!


Όσον αφορά την μείωση φορολογίας του πετρελαίου, όσο & εάν δείχνει φαινομενικά περίεργο, μάλλον θα αναγκαστούν να το κάνουν τελικά πράξη. 

Ναι μεν στην θέση του ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΝΕ τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης (ΙΧ υψηλού κυβισμού, πισίνες, σκάφη αναψυχής και αεροσκάφη), αλλά από την άλλη οι ζήτουλες έχουν ξεδιάντροπη ανάγκη από έσοδα & όσο & αν περιμένουν, μη αναλογιζόμενοι την απληστίας τους, αυτά εμπράκτως δεν εμφανίζονται! 

 Έπειτα (& έχουν διδακτορικό σε αυτό) μην απορήσετε στο ενδεχόμενο να μην αφαιρεθεί ο φόρος από το αέριο, το οποίο η αστική μάζα (=μεγαλύτερο πληθυσμιακά ποσοστό) φαίνεται πως προτιμά. Οι δικαιολογίες, βουνίσιας επαρχίας σκεπτόμενοι, εύκολες ενώ ξεκίνησαν & οι πρώτες επερωτήσεις μέσα από το κυβερνητικό σχήμα (Βαρβιτσιώτης)!
Το έργο το έχουμε ξαναδεί, θέλετε δεν θέλετε όμως, φοβάμαι πως θα το ξαναδούμε.

Στα αλήθεια όμως, πιο πανεπιστήμιο μέτρησε τους ρύπους μεταξύ ενός καυστήρα βιομάζας, ενός πετρελαίου, αερίου, τζακιού... παρουσιάζοντάς τα επιστημονικά & τεκμηριωμένα με σκοπό να βάλει τέλος στις αρλούμπες του εκάστοτε "ειδικού"; 

Διάβασα κάποτε μια " έρευνα" γερμανικών συμφερόντων αυτοκινητιστικού περιοδικού, που έφερε γνωστό αυτοκινητάκι στην ηλεκτρική του έκδοση να ρυπαίνει περισσότερο από την αντίστοιχη μηχανική του, όταν η φόρτισή του γίνεται από παραγόμενο στην Ελλάδα ρεύμα! 
Φαντάζομαι "χωρίς να συνυπολογίζουν" την χρήση ΑΠΕ.  αλλά & επειδή δεν χρησιμοποιούνται τα ακριβά φίλτρα στις καμινάδες των εργοστασίων παραγωγής ρεύματος! (το πόσο ακριβά βέβαια είναι αφήνω να το αντιστοιχίσετε με τις αυξήσεις που εμείς επιβαρυνόμαστε, εξαιτίας της κατά 400% ακριβότερης αγοράς ρεύματος των ΑΠΕ από την ΔΕΗ).

Που είναι το κράτος να πάρει θέση, δεν πρέπει ο Υπουργός ενέργειας να κάνει επίσημες ανακοινώσεις για το τι συμφέρει στον λαό του να χρησιμοποιεί για να ζεσταθεί; 


ΦΥΣΙΚΑ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ & ΟΧΙ! 
ΗΛΙΟΥ ΦΑΕΙΝΟΤΕΡΟ ΠΩΣ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 
ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟΝ ΜΑΔΑΕΙ!


Το έχουμε γράψει ουκ ολίγες φορές & όχι μόνο εμείς:

Πίσω από το κάθε κράξιμο και το κάθε πρωτοσέλιδο μιας κάποιας φυλλάδας κρύβονται πάντα ισχυρά συμφέροντα!



Έπεσα από τα σύγνεφα όταν σε δελτίο ειδήσεων η διαστρέβλωση ούτε λίγο ούτε πολύ, έβγαζε το αέριο σαν την οικονομικότερη λύση θέρμανσης μετά τα καυσόξυλα... 

Για το πως έγινε & από ποιον αυτός ο υπολογισμός ούτε κουβέντα! Το 'πε η τηλεόραση, άρα συνεπάγεται ότι είναι σωστό...

ΚΑΠΟΤΕ στην δεκαετία μετά την χούντα ίσως & να συνέβαινε!!! 

Αν το ανακαλύψεις σήμερα στην τηλεόραση ΦΥΛΑΞΟΥ, για να μην σου πω "κάνε το αντίθετο"! 

Με τέτοια προχειρότητα στην ειδησεογραφία, πως να μην τους λες διαστρεβλωτές ειδήσεων αλλά & τσογλάνια;*

*  *  *  *  * 
Απλοί υπολογισμοί, με παραδείγματα & αποδείξεις!


ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

1-http://times-pellet.blogspot.gr/2012/09/blog-post_5212.html

Το πετρέλαιο έχει θερμογόνο δύναμη 11,9 KWh/λίτρα και τιμή 1,45 ευρώ/λίτρο (χρονική περίοδος υπολογισμού)
Για έναν καυστήρα με απόδοση 90%, το κόστος είναι: 1/(11,9 x 0,9) λίτρα επί 1,45 ευρώ/λίτρο = 0,135 ευρώ/kwh

Τα πέλλετ έχουν θερμογόνο δύναμη περίπου 5 kWh/κιλό και μέση τιμή γύρω στα 0,30 ευρώ το κιλό
Θεωρώντας ένα μέσο καυστήρα με απόδοση 85% το κόστος είναι: 1/(5 x 0,85) επί 0,30 ευρώ/κιλό = 0,0705 ευρώ/kWh

Ένα σύστημα καυστήρα-λέβητα πέλλετ κοστίζει από 3.500 έως και 4.000 ευρώ ή και παραπάνω

2-http://times-pellet.blogspot.gr/2012/07/blog-post_870.html

Η τιμή ενός κιλού καυσόξυλων κυμαίνεται στα 0,19 ευρώ. Έτσι μία μέση οικογένεια για να βγάλει το τετράμηνο Δεκεμβρίου-Μαρτίου χρειάζεται τρεις τόνους ξύλα, που στοιχίζουν περίπου 600 ευρώ, την ώρα που δύο τόνοι πετρέλαιο κοστίζουν 2.000 ευρώ.

Ένα κιλό πέλετ κοστίζει σήμερα κατά μέσο όρο 0,27 ευρώ, έναντι 0,95 ευρώ ενός λίτρου πετρελαίου 

Στην περίπτωση της βιομάζας το ετήσιο κόστος της θα ανέλθει στα 1.350 ευρώ έναντι 2.850 ευρώ αν συνεχίσει να καίει πετρέλαιο.

Το μέσο κόστος ενός λέβητα κεντρικής θέρμανσης που χρησιμοποιεί βιομάζα για μονοκατοικία 100-150 τμ ανέρχεται σε 3.500 ευρώ.

3-http://www.sompes-pellet.com/2012/07/blog-post_7506.html

Συγκεκριμένα, τα πέλλετ στην αγορά έχουν τιμή που κυμαίνεται από 250 – 300 ευρώ ο τόνος, με συνηθέστερη τιμή τα 270 ευρώ

Τα πέλλετ έχουν θερμογόνο δύναμη γύρω στις 5 kWh/κιλό.

Οπότε, θεωρώντας ένα μέσο καυστήρα με απόδοση 85% το κόστος είναι: 1/(5 x 0,85) επί 0,30 ευρώ/κιλό που κοστίζουν πάνω κάτω τα πέλλετ = 0,0705 ευρώ/kWh

Στην περίπτωση του πετρελαίου, θεωρώντας θερμογόνο δύναμη 11,9 kWh/λίτρο, μέση φετινή τιμή 1,45 ευρώ/λίτρο και καυστήρα με απόδοση 90%, προκύπτει συνολικό κόστος 0,135 ευρώ/kwh με πετρέλαιο.

4-http://www.postokano.gr/sompes-pellet-osa-prepei-na-gnorizete

Η τιμή μιας σόμπας pellet ξεκινάει από λίγο λιγότερο από 2.000 ευρώ, ενώ το κόστος για ένα ενεργειακό τζάκι κυμαίνεται μεταξύ 2.200 - 4.500 ευρώ

Σύμφωνα με το ΚΑΠΕ, το ετήσιο κόστος θέρμανσης με συσσωματώματα βιομάζας για μία κατοικία 150 τ.μ. είναι περίπου 720 ευρώ, στα ίδια περίπου επίπεδα με το κόστος λειτουργίας ενός λέβητα φυσικού αερίου για την ίδια κατοικία (670 ευρώ). Το ποσό αυτό ωστόσο είναι σημαντικά μικρότερο από τα 1.020 ευρώ που, σύμφωνα πάλι με το ΚΑΠΕ, θα στοίχιζε η θέρμανση του ίδιου χώρου με πετρέλαιο

5-τηλεόραση Σκάι 12-11-12, συνέντευξη ενός λέκτορα του ΕΜΠ?: θερμογόνα δύναμη του pellet 17 MJl/Kg, (Μετατροπή: 17 MJl=17000 KJl/Kg=17000 KW*sec/Kg=17000/3600 KWh/Kg=4,72 Kwh/Kg)

6-http://dchem.pblogs.gr/2007/09/hlektriko-petrelaio-h-fysiko-aerio.html

Η ΕΠΑ χρεώνει με βάση την παραγόμενη kWh από κάθε Nm3 (=1000 λίτρα) Φυσικού Αερίου, κι επειδή θεωρεί ως θερμογόνο δύναμη αυτού τις 11,2 kWh/Nm3 μας "κλέβει" ουσιαστικά ένα 2,67% μια και η μέση θερμογόνος δύναμη του Φυσικού Αερίου είναι (10,6κθδ+11,2αθδ)*kWh/2*Nm3=10,9 kWh/Nm3
Οπότε τελικά το Φυσικό Αέριο είναι 17,33% φθηνότερο απ΄το Πετρέλαιο.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΕ ΡΕΥΜΑ

1 Ημερήσιο: (dei.gr/Documents2/ΤΙΜΟΛ 10 2012/Οικιακά - Χωρίς χρονοχρέωση 2012.pdf)

τιμή ρεύματος
 – 800 kWh 0,05625 €/kWh
801 – 1000 kWh 0,07850 €/kWh
1001 – 2000 kWh 0,08150 €/kWh
> 2000 kWh 0,09155 €/kWh

Χρέωση Ενέργειας: 0,00605 €/kWh

Λοιπές Επιβαρύνσεις: 0,00046 €/kWh

Μοναδιαία Μεταβλητή Χρέωση: 0,0217 €/kWh

ΥΠΗΡ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ:
0 - 1600 kWh 0,00699 €/kWh
1601 -2000 kWh 0,01570 €/kWh
2001-3000 kWh 0,03987 €/kWh
> 3000 kWh 0,04488 €/kWh

Ακριβότερη τιμή: 0,09155 + 0,00605 + 0,00046 + 0,0217 + 0,04488 = 0,09155 + 0,05356 = 0,14511 €/kWh x 13% ΦΠΑ = 0,16397 €/kWh


2. Νυκτερινό: (dei.gr/Documents2/ΤΙΜΟΛ 10 2012/Οικιακά - Με χρονοχρέωση 2012.pdf)

τιμή ρεύματος 0,05400 €/kWh

Λοιπές Επιβαρύνσεις: 0,00046 €/kWh

ΥΠΗΡ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ: 0,00889 €/kWh

Ακριβότερη τιμή: 0,05400 + 0,00046 + 0,00889 = 0,05400 + 0,00935 = 0,06335 €/kWh x 13% ΦΠΑ = 0,07159 €/kWh

ΣΥΓΚΡΙΣΗ***

Ξύλο: 0.13 €/Kg / (5 kWh/Kg x 0,60) = 0,043 €/kWh
Πέλλετ: 0,30 €/Kg / (5 kWh/Kg x 0,85) = 0,071 €/kWh
Αέριο: 0,125 €/kWh η τιμή πετρελαίου * 0.83 = 0,104 €/kWh
           Πρέπει να προστεθούν τα μηνιαία πάγια, τα τέλη 
           σύνδεσης, η αγορά & εγκατάσταση νέου λέβητα κλπ 
Πετρέλαιο: 1,35 €/lt / (12 kWh/lt x 0,90) = 0,125 €/kWh
Ηλεκτρικό καλοριφέρ, με ημερήσιο = 0,164 €/kWh
A/C & αντλίες θερμότητας με ημερήσιο = (0,164 €/kWh / 2,5) = 0,066 €/kWh
Ηλεκτρικό καλοριφέρ, με νυκτερινό = 0,072 €/kWh
A/C & αντλίες θερμότητας με νυκτερινό = (0,072 €/kWh / 2,5) = 0,029 €/kWh



 Λημματογράφηση & επεξηγήσεις...
*τσογλάνι: ουσιαστικά ο Έλληνας υποτελής στους Τούρκους [τουρκ. ic oglanι `νεαρός στην υπηρεσία του παλατιού΄ με αποβ. του αρχικού άτ. φων.· τσογλάν(ι) μεγεθ. -ος, -αράς] Εδώ αναγώμενο στην σημερινή εποχή, αυτός που εξυπηρετεί ξένα (=άλλων) συμφέροντα

**Για να γίνει η κατάλυση (=εδώ η μετατροπή των καυσαερίων σε καθαρότερα) ο καταλύτης (=εξάρτημα της εξάτμισης του αυτοκινήτου) έπρεπε να φτάσει σε μία συγκεκριμένη θερμοκρασία από τα ίδια τα καυσαέρια. Η χαρτογράφηση των επεξεργαστών των οχημάτων & οι ίδιοι οι επεξεργαστές δεν ήταν τόσο εξελιγμένοι όσο σήμερα, ούτε & τα καύσιμα εναρμονισμένα με τους τότε κανονισμούς. Αποτέλεσμα η μόλυνση όχι απλώς να μην ελέγχεται ακόμη & σήμερα, παρά να γίνεται & περισσότερο επικίνδυνη, πόσο μάλλον τότε. Ακόμη εκείνη την εποχή διέρευσε ένα σενάριο σχετικό με την παραγωγή & διάθεση της πλατίνας, μικροποσότητα της οποίας χρησιμοποιείται μέχρι & σήμερα στους καταλύτες. Αναλογιστείται πόσοι καταλύτες κατασκευάστηκαν, φανταστείτε ότι ένας καταλύτης έχει υλικό που ισοδυναμεί με μία βέρα & υπολογίστε την αξία του στο τέλος της σελίδας)

***Για βέλτιστα αποτελέσματα συμβουλευτείτε ανεξάρτητο πτυχιούχο μηχανολόγο μηχανικό. Η απόσβεση μιας εξειδικευμένης μελέτης του ειδικά για την περίπτωσή σας, αλλά & η εξοικονόμηση χρημάτων γίνεται αφάνταστα συμφέρουσα!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: